Min PT

Innan jul hade jag som m ål
att under julen skulle jag inte gå upp i vikt.
Jag skulle kunna äta allt från julbordet
samt godis,
men göra det med omtanke.
Väl hos "min" PT-David i slutet av januari,
var spänningen stor. 
Jag hade hållit vikten,
lättnaden var stor,
målet nått, 
YES!

Sedan kom februari,
med dekadens,
överbelastad galla,
akuten,
illamående,
sugen på allt salt såsom
saltlakrits, korvmedmos, chips och linsbågar.

Samt att jag också varit på resa i Sverige för att examinera studenter,
då äter jag det som jag får tag på eller bjuds på. 
Kan säga att skolmaten kan göra att jag inte överkonsumerar,
men jag är dock positiv överraskad att det är så många goda sallader som serveras i skolan.
Måste ska också tillägga att jag ätit den godaste thaisoppa i Södra Norrlands inland,
på en grundskola. 

Så när jag nu åter träffade David för konsultation var jag ärlig.
Han tyckte det var tråkigt och tog bort allt vi kunde mäta på min kropp,
men tvingade mig upp på vågen. 
"Minst två kilo har jag gått upp" gissade jag.
Han skrattade och berättade då att jag gått NER två hekto på en månad.
Hur är det möjligt?
Då förklarade David, 
att när jag nu fuskat med maten,
har jag lagt fokus på att träna och sova.
Allltså i stället för att strunta i allt, 
har jag gjort det jag kunnat,
med gott resultat.
När jag dessutom kan stoltsera med att jag får honom att le,
när han ser hur "stark" jag blivit på en månad.
Då är jag nöjd.
Livet fortsätter, 
med målet att må bra och ha energi!
 
David har bytt arbetsplats, och är nu sin egen...
Vill du ta del av hans råd, så kolla in hans o kollegornas @fysiokost

Fysiokost DAVID JONSSON
Master i Kostvetenskap,Lic. Personlig Tränare, 
 
V. Norrlandsgatan 17 (Formtoppen), 903 29 Umeå
Telefon: 076-849 33 44

Hemsida: www.fysiokost.se
E-post: [email protected]
Sociala medier: @fysiokost

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0