Kapris

När jag var liten lades det tre kapris på wienerschnitzeln,
det används kapris till och
om det köptes var det ur medicinsmå burkar.
Härom veckan skulle jag köpa kapris,
tittade efter de små burkarna,
min man kommer förbi och visar upp
i mina ögon,
en gigantisk burk.
Men på riktigt, ska vi köpa den stora? frågar jag.
Min man visar då de på riktigt, gigantiska burkarna. 
Så nu står en stor burk i vår kryddhylla och 
jag kunde slösa med kapris när jag stekte på de kokta rödbetorna. 
Tror nog att jag använde mer än vad som var i burkarna från förr,
till ett lunchmål.
 
Tiden förändras,
även på kaprisintaget. 
 
 
Observera, att våra kryddor numera står i bokstavsordning
Stulit den briljanta idén av min kamrat Katarina
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0