Sminktips

Varje gång jag ska köpa en mascara,
tittar jag extra noga på reklamen och 
tänker att jag ska få tips om en bra vara.
Nu funkar ju det på allt, 
inte bara mascara.
Ska jag exempelvis köpa en soffa,
studerar jag extra på soffor,
alltså målet är fokuserat. 
Det har slagit mig att i reklamen
sitter ju mascaran perfekt.
Även om de kliver upp på morgonen,
och vi får följa mascarakvinnan under hela hennes dag
(tyvärr har jag bara sett kvinnor i mascara reklam, undrar varför)
Gillar mest att mascaran är tiptopp även när hon ska ut på middag,
med alla vänner på kvällen, efter en hård dags arbete
(nu kanske jag blandar ihop reklamerna,
det kanske var för mensskydd som de går ut på kvällen,
hmmmm?)
Men i alla fall, 
det kan vara så att det ligger en och annan stylist bakom och piffar,
vad vet jag.
 
Men nu har jag hittat min idol för smink
Dorothea Wierer!
Så här ser hon ut före ett lopp i skidskytte,
under loppet, direkt efter och 
under intervju dagen efter. 
 
Bildresultat för wierer bilder
Källa: 
https://www.agefotostock.com/age/en/Stock-Images/Rights-Managed/PAH-180104-99-503354-dpai
 
När de zoomar in henne under skyttet, 
är hennes makeup perfekt!
Nu har jag spekulerat järnet om:
vad har hon för smink?
har hon smink överhuvud taget,
detta kanske är hennes naturliga look
hmmmm?
Du har  ialla fall chansen att se henne under VMs två sista dagar,
under lördag och söndag på Svt. 
så kanske du kommer fram till ett svar. 
Samtidigt måste jag tipsa makeup-producenterna att de kan släppa modellerna,
och fokusera på dem som PÅ RIKTIGT utsätter sig för väder, vind, svett, tårar och mjölksyra, 
och ÄNDÅ ser nymakade ut.
 
Du ser tiderna för sändningarna här.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0