Ljuset

Varje år när mörkret anfaller
och det är mörkt när jag går till jobbet
och det är mörkt när jag går från jobbet,
då tänker jag:
På fredag vecka 6, är det inte nattsvart när jag går hem kl 17.00
Varje år, den veckan, blir jag lika överraskad,
men lättad och tänker,
jag klarade ännu ett vinterhelvetesmörker.
Träffade en bekant som också lade till,
"att det blir värre med åren,
inte tyckte jag att det var så mörkt när jag var barn"
När jag var barn,
bodde jag i Västerås,
så vintrarna var mörka,
men inte så här mörka som här i Örnsköldsvik.
Fast det är ju ljusare på sommaren här i norr.
 
Så då är det väl snart dags att kliva ur vinterdvalan,
gnugga mörkret ur ögonen,
och börja kunna hålla sig vaken längre än till kl 21.
 
Välkommen ljuset anno 2020! 
 
 
Klockan 16.30, onsdag vecka 7
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0