Påsk

Traditioner som rubbas
Livet som går vidare
Ovissheten är enorm
Världen får sig en törn.
Men är det så att det är en mening med allt?
Påsken är en kristen tradition,
oavsett om man tror eller är ateist,
men kommer inte påsken lägligare i år?
 
Visst är det hemskt att folk dör
att folk blir arbetslösa,
att konkursernas snöboll sätts i rullning,
att depressioner ökar
att oron stiger,
Men om detta inte hade hänt,
hur hade vi fortsatt då?
Tänk om Magnus Betnér har rätt när han säger att
detta är ett straff från Moder Jord. 
Kan vi inte lyssna på klimatet som skriker,
sätter Moder Jord in ett virus som får oss att tänka om,
tänka nytt. 
Värdera om,
resa begränsat,
hålla oss inom en gräns
hålla avstånd, 
lösa problem på nytt sätt,
jobba annorlunda, 
ställa om. 
 
Om jag tittar på min bransch, 
så säger vissa att oavsätt hur mycket vi förespråkat att använda digitala medel,
så skulle vi aldrig kunnat skynda på processen så här fort. 

Jag längtar efter att få krama min far och hans sambo nästa gång vi ses,
och jag kommer att sätta värde på det, 
mer än någonsin.
Jag kommer att krama mina barn längre och
mina vänner med en större mening. 
Denna isolering kan göra oss galna, 
eller få oss att känna tacksamhet och värdera vad som är viktigt för mig,
för mina nära,
för alla människor
Påsken är en tid för reflektion och kom väldigt lägligt i år. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0