50+

Jag börja funderar över
hur många som är över 50 år som har en blogg?
 
Ofta när jag kollar runt,
händer inte så ofta,
så är bloggare,
folk med ett speciellt intresse
som de förmedlar
och de verkar vara så himla i 20-årsåldern.
 
Folk som
  • är gravida för första gången
  • har mode som intresse
  • gillar hundar
  • bakar
  • lagar mat
Ja, du förstår säkert.
 
Här känns det som om min kategori är väldigt flummig.
Känns som lite som jag är som person och
som är helt naturligt i mitt skapande.
Exempel:
Om jag målar väldigt mycket med mörka färger
då måste jag måla med ljusa i nästa tavla
Om jag har lagt ut många bilder på bloggen
känner jag att nu måste jag bara skriva
Om jag har kjol på jobbet ena dagen
då har jag i regel jeans nästa dag.
Ja, du förstår säkert.
 
Jag är ute efter balans.
Om jag bara skulle skriva om ett intresse
skulle jag inte hålla på så länge.
Men när jag får skriva om min vardag och
det som jag funderar på då tycker jag att det är kul och
det är ju jag.
 
Men jag undrar hur många 50+ som bloggar?
Får nog be sonen "googla" fram någon statistik åt mig
nästa gång vi sitter vi en gemensam plattform.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0