En bild kan säga mer

När vi gick på golfbanan förra helgen
stod det en massa svampar på en kulle.
Heléne var snabb och sade:
- OJ, här växer det små snoppar!
Jag skrattade och höll med om att det så ut.
 
Efter ett spinningpass på Friskis
korsade jag Strandparken och 
där växte det massor.
Jag tog en bild och lade ut på FB med en fråga till Heléne:
- Hmm, vad odlas i MASSOR i Strandparken, Heléne?
- Men oj, svarade hon
När sedan nästa vän svarar är det så gulligt, för hon pratar svamp
- Bläcksvamp! Ett elände i gräsmattan. Ska tydligen vara ätlig men blir giftig i kombination med rödvin. 
- Jag skippar svampen, svarar jag.
 
Lite kul blev det när det kommer fler kommenterar om bläcksvampen.
En helt vanlig dag med lite dubbelnatur.
 
Eller hur ser du på bilden?
Svampar som växer eller snoppodling?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0