Förra veckan

Då kom då veckan som jag liksom fruktat och längtat efter.
Veckan då två personer ska flytta och två lägenheter ska städas ur
Samt att jag ska plugga inför ett mittseminarium.
 
Det flöt på fantastiskt bra på torsdagen
Dock var sonen lite hängig.
Det visade sig att han fick feber efter vi lämnat honom på torsdag kväll.
 
På fredagen kunde min man och herr BL flytta min mor på dagen.
Sen åt vi middag i lugn och ro innan vi skulle liksom boa in henne.
Då ringer sonen. Han mår så dåligt att han inte törs vara ensam hemma.
Då är han dålig, konstaterade hans syster, jag och min man.
Jag fick hämta honom
Och sen for vi till min mor.
Mitt i allt kom min man och sade att sonen måste in på akuten.
Jag lämnade allt och for in med honom.
Där vred han sig i plågor och hade 40,1 i feber 
Han tyckte DÅ att han INTE hade feber.
På två timmar hade de fått ner febern till 37,1
tack vare en Ipren.....?
Två läkare och massor av blod togs till kl 01.30
då de skickade hem oss.
 
Var uppe kl 8 på lördagen.
Skjutsade sonen på akuten och vi började vår städning.
Först till mor och städa ur där.
Och sen till sonens lägenhet och städade ur där.
Sen till sonens nya lägenhet och packa upp där och ställa i ordning.
 
Sen hämta sonen och skjutsa hem honom till oss.
Vi gick ut och åt med släkt och vänner och 
sen såg Modo vinna en match för ovanligheten.
 
Söndag och sonen kunde fara hem till sig.
Mannen till Solberg och
jag pluggade.
Sen var det städning hemma.
Efter middagen tyckte jag att matoset gjorde ont i min hals.
 
På natten förstod jag var det var
början till halsont och feber.
 
På måndagsmorgonen var jag uppe kl 5.15 och gjorde mig i ordning.
Konstaterade sen att NÄ jag kan inte åka 10 mil och gå i skolan.
Jag skickade mail till skolan
och lade mig och sov.
Klockan 9-12 kunde jag ändå vara med via telefon på
mittseminariutmet.
Fantastiskt.
Sen sov jag hela eftermiddagen från 12.30-16.30
Var uppe till klockan 21:45 och sov sen till 8.45
elva hela timmar!
 
Tisdag...............fortfarande sjuk.
 

Kommentarer
Postat av: gugge

Men Krya på dig!!! jag blev alldeles matt bara av att läsa hur din helg har varit!!!
Kram

Svar: Tack, det blev jag också!
Ulrika Engfors Holmbom

2015-02-04 @ 13:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0