Usch för Februari

Ta bort februari månad,
för att ALLA är bara sjuk denna månad.
Var det inte i fjol som uttrycket VABurari infördes?
 
I alla fall ALLA sjukdomar och plågor kommer denna månad.
Det är
vinterkräksjuka
influensa,
brytna armar,
trötthet,
idrottskador...........osv
Luften är också så annorlunda
att min psoriasis får en rejäl kick och
blommar ut extremt mycket denna månad.
 
Nej, jag tycker att vi ska lägga in en varm semestermånd istället.
Tänk dig 25 grader och sol och ledighet mellan
januari och mars
Jag tror att svenskar skulle njuta och
automatiskt vila upp sig för att orka ända in till sommarsemester.
För dem som gillar vinter,
finns ju december, januari, mars och april
kan vi ju önska för dem.
Och sportlovet får komma i mars.
 
Nu funderar jag på vilket parti som kommer att anamma min lösning.
De som gör det
kommer definitivt
få min röst i september.
 
 

Kommentarer
Postat av: Gun Nordfjell

Mycket bra idé! Ha en bra dag i dag är det plusgrader! Puss fina du!

Svar: Eller hur! Puss
Ulrika Engfors Holmbom

2014-02-24 @ 07:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0