Snart här!

Julen en stressig tid ............eller?
Det är så många måsten med julen .................eller?
Massor av traditioner ..............eller?
Det är ju en kristen högtid .................eller?
 
Nej jag älskar julen för att då kan jag slappna av och bara vara!
 
Redan den första advent börjar jag plocka fram allt som har med julen att göra.
Kanske det är lite stressigt
när min man fyller år precis en vecka innan julafton
och då blir det i regel ett litet julbord,
men efter det så är det lugna gatan mot julafton.
 Så när det är en vecka kvar till jul
har jag liksom allt fixat och pyntat.
Julklapparna blir färre och färre
och mer fokus läggs på maten och umgås och spela spel.
På julafton är det morgongröt
långpromenad
sova till Kalle
laga mat tillsammans
äta en trerätters gourmetmiddag
inget julbord
spela spel
eventuellt se på tvs julfilm
bara vara.........
Love It!
 
När det gäller städningen
läste jag en artikel för många år sedan
om två norska psykologer som ansåg att det man julstädade var:
putsa alla speglar,
sopa golvet,
dämpa belysning,
tänd massor av ljus,
gärna ljus med juldoft och
när gästerna kommer
ge dem glögg
INGEN kommer att kommentera din städning!!
 
 
 
https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=1392165467693398&set=a.1377075495869062.1073741828.100006998734178&type=1&theater
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0