Örnsköldsvik i sommarskrud

Visst är det ofta så att vi rusar till jobbet,
vi tar samma väg varje dag och
någonstans när vi landar på jobbet,
släpper autopiloten greppet och du funderar,
hur kom jag hit?
 
Jag försöker ibland att ta de där extra minutrarna till jobbet,
för att uppleva med alla sinnen.
Det är aldrig svårt,
oavsett årstid,
att hitta små underbara detaljerna,
lukter eller
små ljud i vardagen.
 
Följ med på min tur en dag i juli,
när alla andra har semester
och jag är på väg till jobbet vid 7-tiden.
 
Det är så fånigt men detta är en parallellväg till mitt jobb.
Den jag brukar gå är asfalterad och
bredvid en bilväg.
Denna ser ut så här.
 
 

Hugin och Munin
vaktar planteringen.
 
Att se.....
 
 
Men är det inte hundkex som de satt i rabatten?
 
 
Jasminen blommar mellan bussarnas
på busstorget.
 
Att lukta.............
 

Det är så kul att vattnet i fontänen
får vara på i Örnparken.
 
Att höra.........
 
 
Ett för själens sinne...........
 
 
Den nya utomhusscenen på Torget,
utan tak
stor diskussion om taket....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0