Bröllop i humorns tecken

Det är någe visst med bröllop.
En fest i kärlekens och glädjens tecken.
Brudgummens förklaring till detta "sena" bröllop '
de har varit ilag sen 1987
var:
Om tre år fyller jag 50 år, 
och det ser inte ut som om jag får någon annan,
så då tänkte jag att vi kan väl gifta oss
när det ändå är vi
de har varit ilag sen 1987....
 
 
Två personer som alltid liksom alltid har hört ihop,
som prästen förklarade,
i humorns tecken.
 
 
 
Deras barn Johan och Anna,
eller som prästen sade John och Anna.....
 
 
Vacker sång av Maria
 
 
Nu är det gjort för paret Söderqvist
 
 
Så glada och stolta
 
 
Kyssen
 
 
 Värdparet Nordfjell
 
 
Värdinnan delade ut såpbubblor istället för ris.
Kan säga att här gällde det att välja sida,
medvind......
 
 
MEN var var ölburkarna????
 
 
Tema detaljer
 
 
Buffén var annorlunda och mycket god.
Vad jag kommer ihåg 
var att den rökta laxen kom från det minsta rökeriet i Skåne...
 
 
Ishinken........
 
 
Underhållningen med det glada dansgänget. 
Åsså alla karlar som lämnade tillbaka sina lånade nycklar....LOL
 
 
Å gissa vilken låt som de sjöng här.....
jo......Åsa, Göran style
 
Värdinnan Gun hade gjort ett bildspel med mycket humor i,
framför allt alla klippningar som gjorts på  brudparets familjemedlemmar
 
 
Tårtan kom efter efterrätten....
 
 
Här någonstans lämnade jag kameran till min man
som skulle ta kort på Tjejligans bidrag till brudparet.
Men det blev tydligen inga kort 
för han hade inte hittat kameran.
Det förstår jag för jag lade den i hans hand,
och då är det inte lätt......
 
I alla fall  gjorde vi final i Let´s dance
med brudparet i fokus.
Sen spelade Ba´vi hela kvällen och 
jag kom i säng när solen fortfarande var uppe 
så där 02:00 efter en mycket lyckad kväll i kärlekens tecken.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0