Bok

Får man ta boken med sig in på jobbet?
Nej!
 
Kan egentligen undra jag varför inte,
för jag sitter på jobbet och
spekulerar på bokens slut.
Tror du jag får något vettigt gjort?
Javisst, får jag det,
men ibland glider tanken iväg,
en liten attans stund.
 
Igår kväll skulle jag läsa ut
Kinsellas "Mitt nya jag"
efter matlagning,
handling,
tvätt,
walk-the-dog.......
Tog boken och lade mig i soffan,
för att läsa bok
men gardera med Allsång på Skansen i bakgrunden.
Halvdålig belysning, linser och liten text,
är lika med omöjlighet till textläsning.
Så jag fick heltitta på Allsången,
http://www.tv.nu/program/allsangpaskansen
fast jag är inget fan av det men det känns som det blir ett måste
och jag undrar varför jag ligger där och
sjunger och är rädd att det ska gå på tok när det är live.
 
Efter det kom ju den nya 2-delars engelska dramat;
Livet utan dig
http://www.tv.nu/igar#p/12071021002210svt1?&_suid=134198679925808881607001612026
så då blev jag kvar.
Lite glad faktiskt för den var bra och
efter den kom något som fick både mig och min man att skratta högt;
Extra gnälligt
http://www.tv.nu/igar#p/12071022102240svt1?&_suid=13419868368450030613808983935786
Bästa gnället var i mina ögon och öron
att samtliga kvinnor,
alla över femtio år,
kommenterade detta med selektiv blindhet hos övriga familjen.
Alltså alla mammor upplevde att de var den enda i familjen
som visste var ALLA grejor fanns i huset.
Och talade mamman om var grejen fanns,
så hittade de i alla fall inte för den selektiva blindheten slog till,
fast grejen låg precis där mamman sade att den låg.
 
Klockan var sen strax före 23,
och då blev det ingen bokläsning.
Så jag undrar:
Får man ta boken med sig in på jobbet?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0