Slump ?

Ibland kan det vara bra att ha delar av två gymnasiutbildningar.
Ser det när jag ser bilden.
Det måste också finnas motivation, inspiration och kunskap.
I mitt jobb som studie-o yrkesvägledare ser jag ofta,
helst när jag gör intressejulgranen,
att också föräldrar påverkar.
Det föräldern själv tycker är kul,
lägger pengar på och
har en viss kompetens för
överförs på barnen.

Exempel sade en man;
mina föräldrar for alltid en vecka till Stockholm på sommaren,
det gör jag också med mina barn.
Tradition....

Där föräldrarna själv ids lägga ner tid och energi,
där får också barnen sin grund till sina intressen.
Sant eller sanslöst,
vetenskapligt bevisat eller
bara min egen teori.
Vad säger du?

Jag har alltid gillat att fota,
har alltid haft kamera,
har gått fotokurser........
min dotter valde först media
slump?


PS Jag blir lycklig i magen av denna bild! DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0