Ödet

Ser att det är en sida på Facebook
som verkar vara bra på jobbet.
Går in lägger till den och
upptäcker en annan sida,
som säljer saker i vår stad.
Oj, tänker jag och kollar upp den.
Då ser jag min drömväska,
utlagd för 37 minuter sedan för 100 kr.
Vill ha!
Kan inte, är inte vän!
Panik!
Ser då att en ny, underbar bekantskap är inne
både på sin och köp-sidan.
Skickar henne ett meddelande om stor behöv av hjälp.
Hon nappar.
Det slutar med att hon köper väskan åt mig,
hon hämtar den åt mig,
köper lunch och
bjuder hem mig på lunch med väsköverlämning.
Om världen är på väg åt detta håll,
då vill jag vara med!
Tack för att du gjorde min dag,
kanske inte mest för väskan,
utan att du handlade snabbt och med en stort hjärta.


Kommentarer
Postat av: P.S

Jag är övertygad om att du skulle göra det samma för mig, tack för trevligt sällskap - alltid lika givande <3

2012-04-26 @ 22:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0