Språk

I min panna måste det stå;
fråga MIG!!!
I morse hände det igen.

En kvinna med utländsk börd frågade mig,
med en lite främmande dialekt:

- Orsäkta mig, vet do när tilja uppnar?

Tilja, tilja susar i min hjärna,
måste vara en nya affär i stan.
Attans att vi inte har ÖA!

- Vad sade du nu?

Kontrar jag snyggt.

- Vet do när tilja uppnar?

Lösningsfokuserad och
uteslutningsmetoden dyker upp
i min hjärna.

- Vill du handla mat......

- Nej till tilja, svara hon förvånat.

- Klockan tio,
svarar jag blixtsnabbt,
när jag förstår att hon menar Telia.

Hon var nöjd och jag log.

Tilja hängde med mig upp för hela backen till Komvux.
Ganska bra tänker min hjärna,
blandning mellan tistel och lilja.
Lite som Telia,
kan vara underbar som en lilja när allt funkar,
och jävlig som en tistel när räkningar och
när det inte funkar

T I L J A......ring, pling.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0