Den 4 juli - eller min bästa namnsdag

Att fira namnsdag är inte så viktigt för mig.
Men denna namnsdag går nog in i mitt livsarkiv som den bästa ever....

Småsvalorna hade byggt bo under taket. Gulligt va!



Senare på eftermiddagen kom denna jättefågel med kraftig näbb,
och kommunicerade med oss.
Han fick en lite kycklingbit och
var bra sugen att hoppa ner.
Lite telepati och han vågade hoppa ner,
fast vi var i närheten.

 

Dagen började dock med en fantastisk frukost och
golfrunda på Adare Manor.

  

 

Kolla på bilden nedan och se hägern på högra sidan på muren.

 

En irish coffeé på Irland.
Tips: grädden var smaksatt med whiskey,
fantastiskt gott. Och sen en liten ingefärskaka till.



Vi hann äta lunchoch dricka irish coffeé innan gubbarna kom hem
med ny skjorta inför kvällen och en liten kyckling att tugga på.
Vi satt på vår terass och åt och drack.
Min man skojade till det,
framför muren med murgrönan.
 
 

Pirrigt när vi skulle göra oss i ordning inför slotts-middagen.

 

Kvällen skulle ju kunna bli tråkig, hemsk eller
alldeles, alldeles underbar!

 

Ja just ja,
 på väg till slottet passerade vi golklubben,
som firade 4 juli,
inte min namnsdag utan
USAs nationaldag.
Bland annat med att ha dessa vackra djur som
utställningsföremål.

Nu är vi på väg till vårt stora äventyr!
Mr Nordin och Miss Hörnqvist


Mr Holmbom och Mrs Engfors Holmbom



Åsså skorna...


Jan, Carina, Stefan;
en kväll på slottet....

     

Interjör från salen där vi satt.... på slottet.


 

Menyn:
En starter som slottet bjöd på;
en laxpaté



Vår egenvalda starter,
där jag valde gravad lax med örter och mini-ägg.



Middlecourse;
där jag tog en tomatsallad med dressingsallad och parmasanost.
Stefan tog en annorlunda lemoncurlesorbé (?)
Båda rätterna var fantastiska!


 

Maincourse:
Seebas med scampi.
tog jag
(Max har lärt mig att det är havsaborre)



Gubbarna tog kött och Carina tog en veglasagne

 

Och vad drack vi till det?
Troligen det mest fantastiska vinet!
Något så gott och så dyrt kommer jag aldrig mer att dricka...
i alla fall inte på denna semester!



Kolla in alla glasen



Dessert:
Jag åt som chokladmoussé med sorbe på en sås-spegel,
Stefan åt någonting med styva, lopade rabarberstänger och
Jan, fransosen, åt naturligtvis en ostbricka!

  

After dinner
som säkert tog 3,5 timme att äta
gick vi ut för att vänta på våra vänner,
Vi väntade ute...



...och vi väntade inne...





OCH till slut kom de!



Och kvällen på slottet var en upplevelse,
kanske ones in a lifetime.
Så lyxig och med sådan prinsesskänsla,
får jag nog sträva efter fler gånger!

Tack kära vänner och
Emmy som valt klänning,
Tack för att min namnsdag blev ett minne för livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0