Drömmar

Jag står inför ett ny fas i mitt liv.
Den 1 april ska jag utföra ett nytt jobb.
Då avslutar jag projektet Kvalitetslab i mellersta Norrland.
Ett EU-projekt som pågått i tre år.
Nu ska jag tillbaka till kommunens verksamhet,
men jag vet inte till vad.
Detta oroar mig inte så mycket..........
...........i vaket tillstånd.

Vad drömmer du om när du står inför stora val?
Jag vet vad jag drömmer om; resor och fordon!

Just nu reser jag världen över i drömmen,
och jag bor på alla möjliga ställen.
När jag var i USA, häromnatten,
då hade jag en timme kvar innan planet skulle gå.
Då ska jag städa ur stugan jag bott i med min vän Marie
och kollega Lena.
De väljer att dricka vin och äta ost sista timmen medan
jag ska städa ut stugan som har typ obegränsat med rum.
Dessa rum har massor med sängar som är obäddade och
prynadsgrejor till förbannelse.
I en soffa hittar jag använda blöjor som har legat där en vecka.

Jag har jättejobbigt och jag är trött och förvirrad när jag vaknar.

Det vill säga, att jag söker efter var jag är på väg och
jag är rädd att jag inte hinner med att påverka min färdriktning.

När slutar jag då drömma dessa drömmar?
När jag till slut hinner med tåget, flyget eller annat fordon
och jag är på hemmaplan igen.
OCH det har ordnat upp sig under min vakna tid; i detta fall
med jobb och min framtida väg...............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0