Torsdag kväll

I vår familj har vi infört en mat- och diskdag var, under veckan
(fredag, lördag och söndag är öppet för vem som helst) 
Jag har bestämt torsdag och då både diskar jag och lagar mat.
Jag har funnit ett lugn under torsdagarna då jag själv donar i köket
och det är faktiskt riktigt roligt att laga mat igen, inte bara ett måste.
Och jag har fått massor av tid efter jobbet de andra dagarna,
jag kan med gott samvete göra annat och det blir hemlagad mat ändå.
Och vad ungdomarna är duktiga att laga mat OCH
påhittiga! Det blir inte bara makaroner och ketchup!
Livet är lättare när man hjälps åt........


Kommentarer
Postat av: Katarina

Bra idé men ni skulle ha haft fler barn...

2010-09-16 @ 21:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0