Hemlig golfresa

Jaha då skulle jag iväg med 15 damer som spelar golf på Vecke och Puttom. Har hört att de brukar ha jättetrevligt men att det skulle vara SÅ JÄTTETREVLIGT hade jag ingen aning om.
Jag fick till uppgift att ordna lek på bussen till Piteå, en resa på 4 timmar. Och jag gör ju sällan något med vänsterhanden utan gjorde som så att jag blev:
"Svea Svensson för Sv. resor ab"

Och gissa om jag var nervös innan jag klev på MEN det värmde i mitt hjärta när alla gillade Svea som pratar dalmål. Fast Svea trodde att hon skulle till Travemunde med grabbarna på smugglarresa! Busschauffören döpte jag om till "karl-bertil jonsson". Sveas idol......
Vi lekte grabblekar hela vägen och vi hann med prisutdelning. Jag införde mösstickning för bussen också, något jag stal med mig från bussresa till Österrike.
Vi hamnade i stuga för fyra. Jättetrevliga stugkompisar.
Sen spelade vi golf på lördagen i sol. Jättekul!
Sen bar det av på gruppspa på Piteå havsbad. Vi fick skrubba ansikte, kropp och fick kyleffekt på axlar innan bastu. Efter det fick vi fem minuters underbar ryggmassage innan vi kunde sätta oss på deras playa. Där man faktiskt blev brun !?!?
16 kvinnor bytte sen om innan det var typ 4-rätters middag med show alá Wallmans.
De unga skulle sen ut, men det slutade med att alla for hem. Partypinglan lade sig först.
I morse sen var besvikelsen stor hos hon-som-var-barnledig-från-mammaledigheten:
- vilken besvikelse, jag är inte ens bakis!
Sen väntade runda nummer två i varmt höstväder.
Jag hade tur som fick gå i vinnarbollen.
Städa, duscha och sen en fantastisk lunch innan vi for hem igen.
Nu väntade prisutdelning. Alla fick priser och ändå var det säkert 20 priser kvar. Hon som vann båda dagarna fick en sodastremer. Lycka! Ps, det var inte jag.
Jag var mest glad att ha gott runt under 100 slag netto båda dagarna.
Mössan stickades färdigt.
Vi ringde min far som fyller år idag. Tänk så fint att ge honom en underbar sångkör med 15 damer som sjöng för honom i telefon.
Svea fick sen en lite gåva för sitt engagemang. Och oj vad jag blev rörd!
Detta ger minne för livet, men också energi till att fortsätta jobba under hösten.
Tack alla som var med!
Och Åsa-Håkan som kan engagera och bry sig!



Kommentarer
Postat av: Gun

Du är underbar...jag är glad att få vara din vän:)Puss

2010-09-06 @ 08:11:09
Postat av: Ulla H

Jag blir så glad då jag ser Svea, kan nästan höra daladialekten, du är för härlig, kram

2010-09-06 @ 22:52:43
Postat av: Kattis B

Haha - du är underbar!! Gud va roligt ni måste haft.

Kram på dig

2010-09-15 @ 22:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0