Pendla

NEJ, det är inte jobbigt att pendla!
Börjar med det,
för det är den vanligaste frågan jag får.
Det som ÄR jobbigt är:
- att kliva upp varje dag kl 05.00
men nu har jag ju tur som kan jobba hemifrån vissa dagar,
jag behöver alltså inte åka upp varje dag de 10 mil jag har till Umeå.
- att det tar tre timmar för mig att komma till jobbet på morgonen
kliver upp 05.00 och är på jobbet kl 07.50. 
När jag jobbade i Arken hade jag en timme,
från sängen till jobbet. 
- att folk har sådan negativ syn på tåget
JA, det kommer inte alltid i tid,
men de försöker ALLTID att få iväg tåg 06.34 på morgonen från Örnsköldsvik
och ett tåg vid 16-tiden från Umeå. 
De försöker efter de förutsättningar de har. 
 
Ska i morgon iväg på min turné i landet för att examinera studenter
mellan Örnsköldsvik och Västerås.
Jag åker alltid tåg och buss på dessa turer.
Ska rapportera efter vägen hur det går med transporter. 
Shit, nu jinxar jag.................
alltså det kommer troligen att gå åt skogen bara för att jag kaxar mig

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0