O.L.I.V.A

Nej jag har inte skrivit fel, det ska inte stå Olivia. Det är nämnligen
Om Livet Inte Vill Annat
 
Igår skulle jag få se Västerår spela hockey live mot Modo  samtidigt som vi äter middag med med vänner. Vad händer?
På torsdag sväller min mage upp, jag mår illa, svettas och tänker att gallan jobbar. 
När jag annars får anfall, brukar en promenad funka och sedan vila.
Men natten blev ett långt illamående, och jag vaknar upp med feber.
Sover mest hela dagen.
Något avundsjuk skickar iväg mannen på hockeyn .
Sedan börjar värken på höger sida.
Jag ringer 1177. Sköterskan rekommenderar akuten.
Min kära dotter skjutsar mig och håller mig sällskap
Febern släpper, värken återstår och när den unga, vackra läkaren kommer in,
är hen mest intresserad av hur mycket jag pruttat och om mitt bajs. Annorlunda, något obekväm konversation
Får stolpiller, muntliga direktiv "för du är en vettig människa" och lovas ett ultraljud av gallan framöver. 
Så får jag skjuts hem denna Alla <3-dag, av dottern.
När jag lägger mig i sängen har mannen lagt en värmedyna i sängen.
Efter sju timmars sömn vaknar lördagen till en ny frisk dag. 
Jag är på benen, jag mår bra, jag är tacksam
 
Sedan väntade massa avlönat arbete, som försummats under fredagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0