Dagens tavlor - 2 som hänger hos min far

Jag målade och målade och målade,
men ögat ville inte försvinna,
så jag fick förstärka ögat.
Min kamrata Maria kom och sade helt självklart:
- Det är ju ekorrn!
Min far har kallat mig för ekorrn sedan jag var liten,
för att jag samlade på saker
Den hänger nu hos min far <3
 
 
- Jag vill att du målar en tavla till mig! sade min far en dag när han var upp.
- Vad hade du tänkt? undrade jag
- Vad som helst! svarade min far
Superlätt..........not!
Men hur det nu var,
började jag måla en dag och 
när jag backade fick jag ett slag i magen.
Pappas tavla!
Den är stor, den är rak, den har allt vad min far älskar:
Snö, fjäll, bäckar, renar, hjortron och
allt i en ton av hans blå ögon. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0