Kändisar

Jag följer några kända personer på Instagram och
har börjat ana ett beteendemönster hos dessa.
Häng med på mina reflektioner:
 
Jamie Oliver
Denna man busar med sina barn och
älskar sin familj 
(i alla fall på Instagram)
Annars är det ju MAT för hela slanten
Mat som lagas i olika tv-program 
där Jamie filmar de som filmar honom och
hans mat, 
som de också får äta.
David Beckham
Denna man äter HELA TIDEN!
Jag vet inte hur många rätter och
gånger per dag han kan få i sig mat.
Han älskar mat
Han älskar också sina barn.
De gör allt möjligt tillsammans och
gärna på olika ställen i världen.
Hans fru får också kärlek,
men är sällan med på bild.
Han hyllar också kamrater som fyller år
En annan som visar upp kamrater är
Oscar Zia
Han har MÅNGA vänner
Den bästa vännen verkar vara Molly Hammar
Och han verkar jobba ofta,
på radio, i studion och på event 
Samt att han reser HELA tiden
såsom 
Måns Zelmelöv
Jag fattar inte hur han ena dagen kan vara i norra Finland
och nästa dag springa ett lopp i Kenya!
Han uppträder också och visa upp sin kreativa sida.
På tal om kreativ sida
Stina Wollter
Jag ÄLSKAR hennes bilder och filmer från henne målarstudio
när hon skapar i sina målarbyxor
(jag har NÄSTAN likadana hängelsbyxor
när jag skapar i min Ateljé)
och bakom kulisserna på Let´s dance
(ett program jag inte ser)
Denna feminist som tar alla tillfällen i akt att provocera
men som också blir illa berörd.
Det blir inte 
Linnea Claeson
Denna handlbollskvinna med skinn på näsan och
föreläser om näthatet hon utsätts för. 
Mäktig, färgstark, ung kvinna som törs
likasom feministen
Zara Larsson
Säga vad man vill men hennes kaxighet är så befriande
Henne röst är mäktig och 
hon biter ifrån dessa män som vill trycka ner henne.
Ung är hon och ibland lite väl snabb,
(kan känna igen mig där, på snabbheten)
Hennes bilder är så välgjorda på Insta,
men det slår inte
Fotografiska
Varje gång de lägger upp en bild
blir jag alldeles lugn
Kanske det ska bli ett mål i sommar,
att få gå på Fotografiska i Stockholm
på RIKTIGT.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0