Lättad ångest

I morgon är det dags.
Nu ska två års arbete redovisas
i magisteruppsatsen. 
För mig känns det nu som ett liv börjar på torsdag.
...........bara jobba
...........inga läxor
............inget dåligt samvete 
.........läsa en skönlitteraturbok med gott samvete
.........göra utflykter
............måla hela helger
Men först ska jag klara av att försvara mitt arbete i morgon
Jag måste nog korrigera en del men det är ok
Hoppas bara inte jag måste upp igen i höst för att komplettera.
Fast det är väl ok också, 
för nu har jag ju tid att läsa mitt arbete och reflektera.
I morgon hoppas jag att värsta ångesten lagt sig och 
det är bara en lättnad kvar. 
Jag är beredd och 
jag håller ångesten dämpad och
snart kommer lättnaden att få mig att flyga
Jippi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0