Nyårslöften mars 2015

En kul sak att längta till varje månad Varje fredag har varit rolig och äntligen börja vi kunna utflykta även spontant på kvällen.
På fredagarna i mars har det varit konsert med Peter Johansson, Tjejligeträff, AiChi och Munk-föreläsning.
Vi har också hunnit ut till Storstensudden en kväll och firat sonen mitt i veckan på hans 25 årsdag.
Svärmor har fyllt 75 år.
Jag har varit på kvalhockey där jag och Sunshine slamsade, åt och drack vin på en måndag!
 
Ta hand om matrester Alltså vi har inte så mycket matrester. Vi lagar småpotioner mat och det blir inte så mycket över. Men jag kan säga att när jag pressar två apelsiner varje morgon, det blir mycket skräp i den bruna påsen. (samma som i februari)
 
Promenera i dagsljus 15 min/dag jajemän, nu är det keep-on-going-tävling med kollegor. Märker att 10000 är liksom normalt för mig att snitta. Eller om jag säger så här, om jag har en LUGN dag då går jag BARA 8900 steg. Och ändå mäter jag inte när jag BARA går inne i lägenheten eller inne på jobbet.
Men sista söndagen i mars, var hemsk. Slask o snö veritkalt, blev en vilo- och pluggdag med typ 5000 steg. Inte ens Decibell gick ut.
 
Gå ner i vikt. ÄNTLIGEN börjar siffrorna röra på sig! Efter en ökning och nytt program med styrketräning också för att ryggen är dålig. Och mindre potioner mat, the french-style, och mycket frukt, och mycket mindre med alkohol. YES!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0