Grattis

Idag fyller Suss år. Grattis vän!
 
Ibland kan jag inte fatta att jag har vänner sen så länge tillbaka.
Härom dagen träffade jag en brorsdotter till Suss
- Jag kommer ihåg dig sen jag var liten, när ni umgicks och du var blond.
- Hmmm, jag har aldrig varit blond, och jag har inte känt Suss så länge, det kan inte ha varit jag
- Är du säker?
- Ja, vi träffades kanske i 20-årsåldern.
- Men hallå det stämmer ju! För jag var ju liten då!
Det tog en sekund innan jag riktigt TOG in vad hon sade.
Jag var ju vuxen och hon var ju barn,
när Suss och jag hamnade i samma gäng, typ.
 
Men jag hade ett rätt,
jag har aldrig varit blond,
men det kan ju vara så att hon har rätt
OM jag var solblekt med ljusa slingor
som var populärt ett tag
när hon var liten och jag var vuxen.
 
Ops vad tiden går och kära vänner består,
även om vi träffas för sällan
eller kanske ska säga,
vi ses när det är meningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0