Facebooks fenomen

Den 8 mars lade jag ut ett inlägg på min blogg om min vikt.
Jag pushade för den på facebook för att se,
om jag kunde få några tips.Så här skrev :
Alla ni som kan förstå detta med kost, motion och vikt,
kan någon svara på min undran på min blogg.
Alla svar är av värde
 
Jag kan se att 66 personer har varit in och läst,
jag kan inte se vilka men jag ser antalet.
Hur många svar och kommentarer har jag fått?
En kommentar och en har varit på "gilla-knappen".
 
Själv anser jag att jag känner många som kan detta fenomen,
men endast en har givit mig ett konkret bra svar.
En underbart engagerad kvinna som jag träffat en helgi mitt liv.
 
Nu kommer min undran över varför jag bara fått ett svar:
  1. Kan det vara så att kvinnan svarade helt rätt och att det inte finns fler svar
  2. Ingen bryr sig
  3. Min fråga var så dum att ingen tänker svara
  4. Alla anser att jag vet svaret redan
  5. Folk anser att jag borde förstå själv
  6. Människor runt mig ser vilket problemet är, men det är för pinsamt eller flr svårt att säga det direkt till mig.
  7. De som vill svara har detta som yrke och vill ha betalt för att ge råd
  8. Man skriver bara om positiva saker på fasaden facebook, som man bara kan trycka gillaknappen för
  9. Problem som tas upp på FB måste vara så stora att det inte blir personligen (typ svält i Afrika, krig med IS)
Men det var lite kul att testa och se responsen.
Och jag får väl fundera vidare på det svar jag fått och
diskutera med mig själv eller googla.
För något enkelt svar på facebook lär jag inte få.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nr 10 Läsaren har samma problem och hittar inte någon lösning heller

Svar: Skönt att höra att jag inte är ensam ;)
Ulrika Engfors Holmbom

2015-03-13 @ 12:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0