Färger

Det här är våra tandborstar i vårt tandborstställ,
en rosa och en blå,
ett äkta pars tandborstar.
 
 
I vår familj väljer vi lätta färger som alla kan se
Döm om min förvåning när min man 
kommer hem och har köpt en rosa tandborste. 
Kan nämna att min man har det inte så lätt med färgen rosa,
den kan lätt uppfattas som annan färg
i hans ögon. 
Vilket är uppenbart i tandborstvalet.
Helst när jag då påpekar att han har köpt en rosa tandborste,
i en nyans nära min dåvarande. 
När jag sen köpte en tandborste fick jag då köpa 
en färg som jag vet han ser rätt,
det vill säga en blå. 
Min man har nu en rosa tandborste och
hans fru, jag, har en blå.
Då kommer nästa bekymmer.
Min man tar fel tandborste,
har inte hänt på 30 år!!!
inte för att han inte ser den,
utan jag tror att nu har ett annat perspektiv kommit in,
könsperspektivet, eller?
Erkänn att du tänkte likadant när du läste första stycket 
och såg bilden ;)
Om nu bara en tandborstbild kan ställa till det,
hur svårt är det inte då i verkliga livet?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0