It´s my 50th party (dag 2 av 3, 7 juni)

Vaknade till värme både från gårdagens alla intryck och människor
och från värmen ute. 
Lång frukost.
Turistdagen i Örnsköldsvik började med en promenad mot stadskärnan
med Västeråsgästerna.
Vi gick förbi Friskis, Lyan, hamnen och innan stan.
Var ju tvungen att köpa Allehanda
för att få läsa vad som skrivits om min dag. 
 
Denna bild var med i tidningen.
Tagen på Friskis av Håkan Nordström.
 
Åsså hämtade jag blommor som kommit från käre far och Vibeke.
 
 
Mina vänner sprang i affärer
Jag o Decibell fångade dagen.
När Bishops hade stängt blev det thaisoppa med räkor 
på våran balkong.
Sen turistade vi på Varvsberget.
Hoppbackarna, promenad, fototagning och
kaffe med glass. 
Sen Megaloppisen och
sen snuttestund.
 
Blev uppvakad av Anders
innan vi gick ner för att se balåken och balklädsel.
Il Padrino blev vårt matställe och
Salvatore bestämde var vi skulle sitta och
att vi skulle alla äta plankstek.
Skönt när folk bestämmer.
Åsså hade han plockat blommor till mig,
åhhhh................
 
 
Nu var Bishops öppet så det blev en öl där och 
mycket fniss när Maria var bestämd 
när hennes man skulle hitta barnprogrammet från förr:
"Här kommer Bodd!"
Det slutade med att den heter "här kommer Benny och de stora grabbarna"
Alltid underbart när Maria taggar till och är het,
för då är ju jag bara en harmoniska 50åring.
 
På vägen hem och på vår balkong,
fnittrade vi vidare över godisskålen och
åt "det hirer i dynghålet"
när Janne hängde över räcket och tog kort,
och "bajskastaren" som bönderna har. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0