Second hand

Min son har inga assietter.
Jag svängde in på Röda Korset när jag var på väg hem,
för sonen skulle leverera ägg på kvällen. 
Hittade inga assietter,
så jag kollade kläder.
Jag är ute efter en kappa
skulle dö för en äkta, frän Desigual-kappa
http://www.desigual.com/preHome.jsp
men inte hittat någon som är lite extrem.
Men så tittar jag på jackor och
helt plötsligt hänger en 38a där.
Den passar och 
jag hittar en grön sjal
som inte fastnar på bild
 
 
Och jag hittar gardiner till mor
 
 
När jag ska betala tittar kassörska på mina fynd.
Hon konstaterar att det är:
En kavaj för 50 kr
en sjal för 15 kr
och 
två gardinlängder för 40 kr.
Summa 105 kr.
Jag är tuff,
jag lämnar 110 kr,
och går nöjd hem.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0