Första kvällen i nya

Vips hade jag hittat ett matbord hos Gullängets möbler,
ett bord som jag sett hos en nya bekanskap.
Kära familj L kom med picknick som kunde avnjuta en första kväll i en tom lägenhet.
Underbart trevligt och gott!
 
 
 
 
Fredagskvällen var bara början.
På lördagen var vi 11 personer som flyttade hela lägenheten på 1,25 timmar.
Ett gäng fyllde en släpvagn,
två personer körde två vagnar i skytteltrafik,
ett gäng bar upp,
ett gäng packade upp och
jag stod mest och dirigerade
Svägerskan hade gjort lunch till alla.
Efter den var vi fyra effektiva kvinnor som gick till lgamm-ägenheten och städade
Klockan 17 åt vi thaimiddag med champgne.
På söndagen hade vi fyra innerfönster att putsa,
torka i förrådet,
torka golv i kök och hall och
tvättstugan.
Klockan 14:30 for vi till golfbanan.
Så snabbt det gick,
jag som trodde att jag skulle vara tvungen att städa varje kväll,
Det var magiskt och
allt gick så fort tack vare dessa underbara änglar......................
Tack! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0