Vuxen dotter

- Jag ska på maskerad och undrar om du har kvar capen?
- Visst har jag det, säger jag och fortsätter, när ska du ha den?
- På lördag
Idag är det onsdag, tänker jag och 
min dotter planerar redan nu inför helgen
i god tid
Det är då första gången 
hon inte planerar en maskerad kvällen innan
eller timmarna innan.
Kors i taket tänker jag,
hon håller på att bli vuxen.
Skulle inte ha tänkt tanken....
 
På fredagen klipper jag mig hos henne som sista kund,
Då kommer frågan:
- Kan jag komma med dig hem och l
eta något tyg till masken jag ska ha, och kanske till min häst.
Alltså nu är kl typ 20:00 
när vi ätit middag och börjar med häst och mask.
Klipper, syr på maskin, tejpar underlag, gör en mask med ögon, fyller strumpa.......
Emmys sambo tycker att det går fort och 
är rädd att det inte blir kvalité,
när vi gör det så sent inpå.
Då ger vi honom en blick och 
fortsättar att det är ju nästan ett dygn kvar till festen,
så här mycket tid är ovanligt. 
Trevlig har vi,
skrattar gör vi när Tornardo är klar.
Kanske vi mer hade gissat på JollyJumper, 
en älg 
eller kanske Ior,
inte Zorros häst,
men vi har kul och 
svärsonen sammanfattar,
- Den är i alla fall gjord av kärlek!
 
 
 
Capen jag klippte bort en röd krage på
sydde jag 1989.
Jag, min man, Carina och Jan skulle på Halloween på Stadt.
Killarna fick var Dracula i lika capar och
vi tjejer var häxor 
och gravida.
När vi var på väg in till stan
kom Carina på att hon glömt körkortet,
men jag tyckte inte hon behövde det,
när jag körde.
Men när vi kom till Stadt krävde de leg,
fast det var 20 års åldersgräns.
Så vi fick fara tillbaka till Järved och
sen tillbaka till Stadt för att komma in
med våra gravidmagar. 
 
 
 
Från Emmys FB-sida, från kvällen då maskeraden var.
Se att Tornado fått en grimma.
Hon var bäst på festen i sin skepnad,
eller var det Tornados förtjänst?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0