Våga Vägra Väst

Min mamma har ALLTID tvingat på mig reflex och
jag gör bär dem än idag.
Min mamma frågar fortfarande om jag har reflex
om jag är hos henne.
Har jag inte
får jag ett av henne.
Jag har nog provat alla former och
jag gillar alla
UTOM
den jävligt fula västen.
 
Alltså du får ha hur frän, tuff reklam som helst,
vilken sorts knäppning du vill eller
med olika modeller,
den är fan inte snygg!!!
Jag har också massor med västar och
ja, jag har använt dem.
Men i år är motståndet kompakt.
Varje gång jag tar i västen
så får jag en bild framför mig,
där jag har min snygga, röda dunjacka,
en läcker vintervit mössa med matchande sjal,
vinterbyxor och vinterskor,
åsså den där skrikiga varselgulvästen.
Alltså Michelingubbe-syn går liksom inte att tvätta ur ögonen,
förutom synen på "lost-child-from-kindergarten"
som flashar till emellanåt.
 
För visst var det så att
först var det varselväst,
sen var det för dem i femman
i alla fall i Västerås
som var "barnvakt vid övergångsstället"
innan vanliga människor tog dem till sin kropp.
 
En hockeytränare från Skåne
hade en fru som tyckte att vintern i norrland var osexig
med alla tjocka vinterkläder.
Jag förstår henne nu,
när västen har dockats på vinterkroppen.
 
VAD är då alternativet tycker jag?
LEDlampor som INTE blinkar,
men är röda.
Kolla in dessa,
snygga röda och lysande.
 
http://www.clasohlson.com/se/LED-lampa-för-arm-Asaklitt/31-5068
 
Träffade en föredetta klädaffärsinnehavare,
som DOG när han såg mina ledlampor,
för han vägrade bära väst,
enligt hans fru.
- Gräsligt, var hans kommentar.
Och jag nickade då instämmande.
 
Våga Vägra Väst
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0