Tiden är trött

Hör min man kliva upp.
Jag ligger kvar.
Somnar om,
vaknar med ett ryck.
S----n,
klockan är fem i sju!!!
Panik,
tvättstugan klockan sju,
ska ut med hund,
frukost och 
sen plugga hela dagn.
Linserna går inte in i ögat.
Söker glasögon.
På med ytterkläder på mig och på hunden.
Tvättpåsarna är tack o lov packade.
Ner i källaren.
I med tvätten.
På utvägen tar jag upp mobilen,
för att kolla när jag ska byta maskin.
Kvart i sju ska jag gå ner igen.
Men vänta,
kvart i sju?
Jag blinkar och 
konstaterar att jag har lagt i tvätt
en timme för tidigt!
Jag ser alla arga lappar
som kommer att komma upp i tvättstugan.
Ryser!
Men vad hände egentligen när jag vaknade?
Jag ser dåligt,
men jag brukar se klockradion.
Nu kommer jag ihåg,
vår klockradio vill inte ändra tid,
den vill inte spela radio längre heller 
vår klockradio har blivit trött.
Den står kvar på sommartid
för vi kan inte ändra den,
den vägrar. 
Jag ler,
jag har fått en timme extra och
jag skriver en ursäktande lapp i tvättstugan
och dagen rullar vidare.
 
Livet är fyllt av små händelser som ska ske.
 
 

Kommentarer
Postat av: Gun Nordfjell

Du är bara för underbar. Tack för att jag får följa dig på din blogg och dela ditt liv och upplevelser fast vi inte ses. Pusspåre fina du!

Svar: Tack detsamma! puss
Ulrika Engfors Holmbom

2013-11-11 @ 13:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0