Mobil igen

Har inte jag skrivit om detta med mobiler förut och
deras kontroll på vårt liv.
Jag har bestämt mig för att INTE
  • kolla på FB i min mobil, det gör jag på datorn
  • inte googla, det gör jag sen men oftast någon annan i min väg.
  • inte söka på internet med den, det gör jag sen, på datorn
utan med min mobil ska jag ringa, smsa, kolla klockan och ta kort.
Fast kort tar jag oftast med min digitalkamera,
fortfarande.
Nu har min vän Gun hittat denna länk,
och den förstärker mig i mitt beslut
http://www.filmsforaction.org/watch/i_forgot_my_phone/
för här ser man att det är mer viktigt att INTE leva här och nu,
utan på nätet och sen...............
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0