Fredagen den 15 nov

Det är sällan som jag jättelängtar till fredagen.
Men fredagen den 15 november 
längtade jag järnet efter.
Till och med bokat in mig själv denna kväll,
sedan länge.
Så väl hemma efter jobbet
kastade jag och mannen oss iväg på hund-
och sopsorteringspromenad.
In och tokstädade hela lägenheten.
Sen gjorde vi kycklingsallad och 
drack var sin öl. 
 
(ps ser du blomman som fortfarande blommar i bakgrunden)
 
SEN kom det underbara.
Jag tog alla röda vindruvorna i en skål och
lade mig i soffan
laddad för Idol OCH fotboll
Portugal vs Sverige.
Nu förlorade ju Sverige,
men det gjorde liksom ingenting,
för det blev så bra som jag tänkt mig.
Kanske kunde min man ha hållit sig vaken längre än till 19:30,
men, men, man kan inte få allt.
 
Somnade med ett leende på läpparna.
 
Undrar om tisdagen den nittondes kväll blir lika magisk,
fast med Sverigevinst?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0