Nyårslöftescheck 4

Hur var det nu med nyårslöftena.
  • 1 Börja yoga. Hmmm, gick faktiskt riktigt bra tills vi åkte till Frankrike den 16 april. Men är liksom igång lätt igen efter tre veckors uppehåll. Stel som en pinne, livrädd att svingen ska vara förstörd. 
  • 2 Inte söka jobb och utbildning Hmmm, här sprack det rejält. Men har bara sökt ETT jobb och EN utbildning. Jobbet är inte i kommun och inte hos en kommun-arbetsgivare. Utbildningen dock är ett masterprogram, mot forskning inom vägledningsområdet. 
  • 3 Vara glad. Att vara glad på golfbanan, att vara glad på spinningscykel, att vara glad på fritiden är glatt och lätt. Men sen är jag mest häxansurtant. Kan jobba på det.....
  • 4 Tänk efter före. Ja, ja jag lyckas faktiskt ibland. 
  • 5 Golfen. I love it! Träningslägret i France var magiskt, både spelmässigt, sällskapet, naturen, upplevelsen, ledigheten............

Summasumarum: Sporrad till att yinyoga för att behålla den fina svingen. Just nu har jag varit så spänd att jag känner mig kollugn och ska bara sitta still i båten och vänta på att sparvar ska flyga in i munnen på mig. Och får jag ett nytt jobb, då ..................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0