Dömd

Jag läser om Niklas Axelsson i tidningen.
http://www.expressen.se/sport/falld-for-doping---nu-bryter-han-tystnaden/
Killen dopade sig med epo som cyklist.
Han har fått livstids avstängning för brottet inom all verksamhet inom Riksidrottsförbundet.
Niklas har valt att "försvinna" och
bosatt sig utomlands.
Han vägrar att prata om det förflutna,
för han har aldrig blivit hörd,
utan bara dömd.
 
Det är här någonstans jag tappar propotionerna.
 
Vad har han begått för brott?
Han har fuskat i en inte livsavgörande sport
 med att förstöra sin egen kropp med dopingmedel.
 
Jag är inte FÖR doping,
tro inte det,
men han har velat bli bäst och
fuskat.
Han har blivit straffad,
inte bara i sporten utan också via media.
 
Om vi nu tar en pedofil eller en mördare och
gemför det med en som dopat sig själv.
En dopad som inte skadat andra fysiskt,
utan endast moraliskt.
Nu finns det ju de som får snedtändning av dopingmedel och
begår andra brott i samband med det.
Men det är en annan historia,
Niklas har dopat sig själv och
fuskat i cykling.
 
Niklas är "livstids dömd",
vill inte sätta sin fot i Sverige.
En pedofil, mördare kan ha avtjänat ett straff i fängelset,
och sen komma ut,
kanske med skyddad identitet och
leva vidare..............
 
Det är här någonstans jag tappar propotionerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0