Lördag

Jaha, då var det dags för 
 
 
Spinn of Hope
 
Har tränat in nytt hård rock pass till mina två timmar på cykeln.
Jättenervös som vanligt innan.
Skojade till det lite och gjorde en hård makeup,
med rosa glitterögonskugga, 
svart kajal i massor och
svart läppstift
 
 
 
När jag sen kom till mor med hunden, 
undrade hon:
- Vem har sminkat dig idag?
- Det har jag gjort själv...
- Du är så fin! Tycker att du alltid ska sminka dig så där!
- Öhhh, tack! Ser du att jag har svart läppstift också?
- Du är helt inne med det, modern!


Nog ska jag vara glad av komplemang,
men jag vet inte ....
I alla fall när jag kom på Friskis,
tyckte Annika som hade familjeleken att jag INTE skulle komma in till dem,
för då skulle jag skrämma barnen.
 
Gunsans Bosse vågade i alla fall komma nära efter första passet.
 
Bild: Cykla och krama spinledaren=bra dag på Friskis
 
Vi passade på när hans underbara fru satt och 
hade Melodifestivaltema i spinningsalen.
 
 
Liiiite suddigt utan blixt.
 
I alla fall tyckte många att efter pass nummer två,
då var jag ännu mer hårdrocklik.
MEN inte tog vi bild då heller!
Fast jag tog bild på Helena och Malin.
 
Hämtade hund hos mor
For hem.
Gick sen till min dotter och måg.
Konstaterade att parkbänken inte går att sitta på....
 
....solen är uppe fortfarande,
fast den passerat 17:00....
 
 
.......skogsvägen börjar bli bar.......
 
 
.......joggingskor i stället för Icebugs....
 
 
....och en ny vy när jag går mot Komvux,
den nya fotbollshallen är som ett stopp i ögonflödet.
 
 
Väl framme kollade jag lite på Luleå
som fortfarande spelar hockey. 
Där satt jag och väntade så gärna i soffan,
fast jag vispade lite i beanaisesåsen.
 
Det blev gudomligt gott hos ungdomarna.
Jag är så lyckligt lottad
som får vara med om små underbara saker, 
som exempelvis middag hos Emmy och Gabriel.
Tack <3
 
 
Kan säga att det var lika gott som vackert
om inte ännu godare ;)
 
 
Efter middagen har ungdomarna vett att bara sitta kvar och prata.
Vi drack kaffe innan Gabriel skjutsade ner mig och Emmy på stan.
Vi hann med Earth Hour på Torget i fem minuter innan bion.
 
Tänkvärd,
förutsägbar och
lätt att vila ögonen på en lördagskväll.
Och bio är ju bio.
Tack Emmy!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmy

God Jul ! ;) <3

Svar: Tack för superduperpresenten! Ler fortfarande och idag är jag riktigt snygg i nya kläder, tack vare min personalshopper. Puss
Ulrika Engfors Holmbom

2013-03-26 @ 10:41:42
URL: http://emmyholmbom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0