Förstå mannen

Min man skulle iväg på tjänsteresa.
Han ville att jag skulle köra honom till jobbet,
för att slippa ha bilen stående på jobbet.
- När måste du vara där? undrar jag
- SENAST halv sju, svarar han.
Då tänker jag att vi kan väl åka cirka tio över sex,
då är han i god tid innan halv.
 
När vi lägger oss kvällen innan,
frågar jag vilken tid han ska kliva upp.
- Samma tid som vanligt, svarar han.
- Men det är ju 5:20?!
- Ja, säger han och ser förvånad ut.
- Men du gör dig färdig på en halvtimme,
kan vi kliva upp halv sex,
så klär jag bara på mig och äter
- Nej, svarar han.
- Då får du låta mig sova till halv sex i alla fall, säger jag bestämt.
- Passar det inte kan min kollega hämta mig.
Kom han på det nu klockan 22:30,
hur kommer det sig att han inte tänkt på det tidigare?
- Men jag har ju sagt att jag skjutsar dig!
 
Jag vaknar när min man kliver upp.
Jag frågar:
- Är hon halv nu?
- Nej, den är fem.
- Väck mig halv, svarar jag.
Kvart över fem kommer min hund och gnäller vid sängen.
Länge gnäller hon,
det är bara jag som hör henne i det tysta huset.
Hon vill gå ut.
Husse äter frukost.
I vredesmod kliver jag upp och bäddar sängen.
Då kommer min man och säger att.
- Sov du! Klockan är inte halv. Varför klev du upp?
Ger honom ett ont öga.
 
Han går ut med hunden.
Han är på jobbet kvart i sex.
Han är där före halv sju.
Jag är trött.
Jag har klivit upp före fan.
Jag kommer att vara på jobbet innan kvart i åtta.
 
Jag kommer att fundera hur detta gick till.
Förstår inte att jag inte förstår mig på min man,
så här efter 28 år tillsammans.
Förstår du vad som hände? 
 

Kommentarer
Postat av: Gun Nordfjell

Ni talar inte riktigt samma språk. Män är från Mars kvinnor från Venus. Puss skoj att läsa din blogg varje dag!

Svar: Tack och puss. Ses i morgon!
Ulrika Engfors Holmbom

2013-03-15 @ 16:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0