Dagens reflektion

Vill redan innan tala om att jag tycker att folk får lyssna på vad de vill. 
Detta är min reflektion!
 
Härom veckan lyssnade jag på radion.
Jag hörde någon man sjunga på svenska.
Vem sjunger? funderade jag på
Åh, det är Peter LeMarc,
tänker jag........
nej det är Plura
fortsätter mitt funderande,
men är det verkligen det,
nu vet jag det är Ulf Lundell,
eller...........?
 
Helt plötsligt slår det mig att i mina öron
har dessa sjungande män "samma röst".
Och ingen av dessa män låter bra i mina öron.
Kan det vara så att vissa röstlägen, 
tycker man helt enkelt inte om. 
Precis som jag har hört
att de tonlägen som folk sjunger,
och jag kan sjunga med i,
den musiken tycker jag om.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0