Dagens fundering

Sittande middag och fest
På onsdagskvällen är det sittande middag med fest och underhållning på Norra Latin.
Ungdomsstyrelsen ska ha en konfererens i höst. Jag kollade in programmet och såg ovanstående.
 
Min fundering är,
vad är motsatsen till sittande middag?
Det måste väl vara stående middag,
när inträffar det?
För om man går o äter är det då inte mingel,
men det är ju inte middagsmat.
Vad kännertecknar en middag med fest?
Vad är fest för dig?
 
Men på hemsidan får jag faktiskt en bätrre förklaring, men är inte helt nöjd vill jag säga:
På kvällen den 28 november arrangerar vi även i år en middagssittning med nätverkande och fest. Middagen hålls på Norra Latin som ligger tvärs över gatan från Folkets Hus.
 
Alltså är det så att man ska sitta ned och äta mat,
samtidigt som man pratar med bordsgrannen,
det vill säga nätverka.
Eller ska man nätverka och ha fest efteråt.
Måste alla gå på fest eller
räcker det med att äta?
 
Hmm kanske jag bara håller på att bli gammal eller
inte tänka utifrån boxen eller
så är häxan surtant här med språkpekpinnen eller
så är jag bara avundsjuk på att jag inte kan vara med,
vad vet jag?
 
http://www.ungdomsstyrelsen.se/rikskonferens?utm_source=Nyhetsbrev+maj&utm_medium=Nyhetsbrev+maj&utm_campaign=RK13&utm_source=idrelay&utm_medium=email&utm_content=Anm%C3%A4l%2Bdig%2Boch%2Bl%C3%A4s%2Bmer%2Bp%C3%A5%2BUngdomsstyrelsens%2Bwebbplats&utm_campaign=Rk13
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0