Nyårscheck 6

Hur var det nu med nyårslöftena.
  • 1 Börja yoga. Jag förstod att måndagar skulle vara en dålig dag för Virya Yoga med Ulrica ! En måndag var det after work och en måndag när jag skulle gå då regnade det, så de flyttade inomhus! MEN då yinyogade jag hemma med öppen balkongdörr. Magi! Inspiration från Ulrica på FB. Så jag har faktiskt yinyogat själv hemma några gånger. OCH jag ska gå yinyoga på söndagar till hösten.
  • 2 Inte söka jobb och utbildning Inte sökt utbildning denna månad! Men jag har sökt jobb. MEN nu är det slut på det. Jag blir såååååå jättebesviken när jag inte får jobbet! Jag förstår de arbetslösa som får ännu fler avslag. Sista jobbet förstår jag fortfarande varför jag inte fick. MEN kan det vara så att jag är en tant nu, alltså för gammal, och jag har alldeles för mycket erfarenhet och poäng på högskolan, samt att jag är den reaktionssnabba person som jag är?
  • 3 Vara glad. Att vara glad på golfbanan, att vara glad på spinningscykel, att vara glad på fritiden är glatt och lätt. På min födelsedag fick jag en "tummen-upp-knapp" av underbara golfvänner. Med motiveringen att jag är så glad och positiv! Gissa om jag blev rör över dessa ord!
  • 4 Tänk efter före. Still learning
  • 5 Golfen. All vaken, ledig tid går åt till att spela golf. Tyvärr måste jag ibland jobba ;) Det börjar bli ett missbruk..........jag försummar det mesta, men det är en kort säsong och jag njuter varje sekund! Kan man missbruka något positivt? Det var en klok professor som sade en gång: ALLT går att missbruka!

Summasumarum: Var nöjd med allt som livet ger.................stanna upp, yoga när jag vill, strunta i tvn, golfa med hjärtat, sök inga jobb för att då rusar jag iväg i tanken och blir besviken när jag är tillbaka där jag står.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0