Otrogen

Vad är det första du tänker på när du hör det ordet? 
Ja, vad vet jag vad du tänker!
Men jag tänker att man är otrogen mot sin partner,
vi pratar alltså ren sex.
 
När kan man annars vara otrogen?
 
En gång var jag på krogen 
jag kommer ut på baksidan och
där står en underbar frisör,
jag skäms och 
försöker förklara så jag säger:
- Hej, jag måste tala om att jag har varit otrogen!
Hon och hennes kamrat stirrar på mig.
Jag fortsätter:
- Jag har varit hos en annan frisör och klippt mig!
Båda två liksom frust, pustar till och 
vrålar.
- Gud, vad skönt! Jag trodde du varit otrogen på riktigt!
Då skrattade jag och 
allt blev uppsluppet.
Där stod jag och skämdes att jag klippt mig hos en annan frisör,
och hon var glad att jag inte var otrogen mot min man.
 
Jag jobbar ideelt på Friskis.
Min dotter vill tjäna pengar och 
går med i Energihuset som ledare i Sh´bam.
Jag är stolt att hon klarat utbildningen,
men det känns som om JAG är otrogen mot Friskis.
En del undrar hur det kommer sig att min dotter,
väljer "en annan".
 
Í kväll ska jag och min kompis Marie,
gå på Energihuset och 
prova sh´bam.
Ska verkligen känna efter hur det då är att vara otrogen,
på riktigt! 
 
Fniss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0