Nöden har ingen lag

Läser på lappen att de renoverar badrum i vår trappuppgång.
Smarta jag tar och bunkrar vatten.
Förbereder lunch och mat till hunden.
Kyler vatten och är
BEREDD!
 
Jag jobbar på
klär på mig och
ska gå ut med hunden.
Kommer då på att
hmmmmm
vattnet är ju avstängt,
jag kan inte spola.
MEN jag är ju vuxen,
jag kan hålla mig till jobbet.
Ska ju bara ut med hunden,
äta lunch och
gå till jobbet.
 
Men är jag inte lite kissnödig?
NEJ, det är jag ej!
 
Väl ute undrar jag om jag ska gå till dottern och
låna deras toalett.
Men hon jobbar och pojkvännen kanske har jobbat natt.
 
Jag går på Komvux.
Men de har lunch och
var ska jag ställa hunden?
 
Alltså nu ÄR jag kissnödig.
 
Jag halvrusar till barnens kusin.
Plingar på,
kusinens pojkvän öppnar.
Lycka!
Han skrattar åt mig och
svarar självklart,
när jag förklarar mitt ärende.
 
LYCKA!
 
Jag kostar på mig en liten längre tur
med hunden i solen.
Väl hemma igen,
har de satt på vattnet och
det flödar både i toalett och
i handfat.
Innan jag lämnar hemmet
kan jag lugnt kissa igen och
borsta tänderna.
 
Fniss!
 
Väl på jobbet
påminner min kloka C
att det går ju faktiskt att spola en gång.
Men inte fylls det på med vatten.
Då vet jag det och
är lycklig över att vi har TVÅ toaletter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0