80-tals ångest

Klev in på Kapp Ahl förra veckan och fick en kombination av
kräkreflex och en hysterisk rysning. 
Så där hemsk att jag ville vända i dörren.
Vad åkallade denna kroppsliga reaktion?
Jo, pastellfärger!
Där låg mintgröna tröjor, blekrosa linnen, uttvättgula byxor.......
ni förstår va!
Jag fick en flashback av 80-tal!
Been there done that.
Jag funderar på NÄR folk var riktigt snygg i dessa färger.
Kan bara tänka mig när folk var riktigt brun,
på sommaren,
inte i Örnsköldsvik i januari.
I samma veva som detta kom upp 
fick jag för mig att rensa bort kort från datorn.
Och vad hittar jag!!!!!!!!!!!!!!
En ångestattack till,
ja inte för att jag såg min urgulliga dotter,
utan hennes temaklädsel för en studentfest.
Ska väl aldrig säga aldrig,
men just nu känns det som jag aldrig kommer anamma dessa färger,
om jag nu inte blir smal, brun och 20 år igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0