SöndagsTV

 
Jag gillar tv när det är lätt att följa med
och ger mig något,
oavsett om det är skratt, info eller tårar.
 
Förra söndagen började
The Spiral
kl 21:00 på svt 1.
http://www.tv.nu/program/spiral
 
Passar mig alldeles utmärkt:
fem avsnitt,
annorlunda historia (?)
nyproducerat,
bra tid,
bra längd, 50 min
ingen reklam.
Den fick inte den bästa recentionen
men jag är nöjd.
 
 
Efter The Spiral visades något annat nytt
Akuten
kl 21:50 på svt 1
http://www.tv.nu/program/akuten
 
Jag älskar riktiga sjukhusserier.
Här följer vi ett dygn på Kings Cross Hospital.
Intressant, verkligt och roligt,
om man som jag har galjhumor.
Det är faktiskt kul att höra hon som skäller på mannen
hon snart varit gift med i 60 år.
När han ramlat huvudstupat ner från stegen och
hon skäller på sin man för han stängt ner dotterns soffa med färg,
när han föll 2,5 meter ner för trappen.
Eller killen som vill bli lika bra som sin frukost (?)
efteren en rejäl hjärnskakning.
Kan tillägga att båda ovannämnda,
intervjuades de en tid efter olyckan de varit med om,
och var då ok.
 
Så gissa vad jag gör mellan 21:00 o 22:40 i kväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0