O.L.I.V.A

Om Livet Inte Vill Annat
 
I går var det en sådan dag.
På jobbet blev huvudet fullt med tankar och funderingar.
Det skrek error när jag gick hem.
När jag kom hem skrek magen empty.
Min fantastiska man höll på med maten,
men den var inte klar.
Den var värd att vänta på.
 
Denna vecka har vi stulit alla recept från Buffées veckomenyn.
Kan säga att det är en höjdare,
både gott, nytt och enkelt.
 
När sen magen var nöjd,
var klockan 18:00.
Då indikerade huvudet tired,
och då skulle jag vara på föreläsning.
En föreläsning som jag engagerat mig,
så mycket att jag skaffat en ersättare för mitt spinningpass,
inte bara en torsdag utan två!
(lång historia)
Så där sitter jag och
det dåliga samvetet skriker,
kroppen har värk och
är trött.
Då föreslår min man en promenad i hösten.
DET gav energi.
Sen kommer min dotter hem och
skiner som en sol,
med lägenhetsnycklar i handen.
Och det är då jag förstår varför jag inte är hemifrån.
Jag får uppleva den lycka med en promenad med min man och
se lyckan lysa i min dotters ögon,
när hon nu står inför en flytt från sina föräldrar.
Och jag tänker;
Enjoy this moment
because this moment is your life
men också
O.L.I.V.A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0