Gammeldomen

Hur märks det att man blivit gammal?
  • väljer soffan istället för tillställning
  • vill äta middag hemma med familjen
  • går och lägger sig före 2300 en helgdag
  • vaknar före kl 0600 fast det är lördag

(men jag hade ju då faktiskt sovit i 7 timmar)

Precis så var det för mig igår.
Men å andra sidan har jag haft en hysterisk vecka.
 
I tisdags fick jag veta att jag skulle flytta
från ett kontor på Komvux
till ett kontor på Lärcentrum.
Detta skulle ske på torsdagen.
Onsdagen blev packdag och
farväldag från dem jag jobbat med.
Torsdagen började med en mindre katastrof hemma.
Sen ett annorlunda möte på nya jobbet.
Skönt att få gå på Core och leda spinning kan jag säga.
Sen hade katastofen med gråt på morgonen,
övergått till total lycka på kvällen.
Helt underbart,
men då blev det sorg för mig.
På fredagen var det en klump i magen,
för allt nytt för mig som rookie,
som trots allt löstes upp
bland annat med hjälp av fredagsfika.
Till Friskis där jag får leda spinning
med ett stort leende.
Orkade inte stanna kvar på Friskis samkväm.
Längtade hem till min man,
och hans fantastiska matlagning.
Istället för en middag för två,
fick sällskap av dotter med pojkvän.
Såååå trevligt!
Soffan, datorn och tvn,
samt ett lyckobesked på FB
att ett litet flickbarn har fötts till världen.
Idag blir det golf....
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0